Varningssingnaler på spelberoende

Varningssignaler

Spela är roligt – till en viss gräns. Gå inte över den!

 

Du spelar för mer pengar än du från början tänkt.


Du slutar inte spela när du vinner, utan tänker att du nu har ”flyt” och ska vinna ännu mera och spelar på så sätt bort hela vinsten igen.

Du blir irriterad när någon eller något stör ditt spel.

Du återvänder till spel så fort du får möjlighet.

Du ägnar allt mer tid åt att spela, tänka på spel, förbereda spel, ordna pengar till spel.

Du ökar dina insatser för att uppleva samma känsla av upphetsning och spänning.

Du ökar dina insatser när du vinner.

Du har en stark tro på att du ska vinna en större vinst när du börjar spela, trots att chansen egentligen är mycket, mycket liten.

Du tror att din förlust beror på att du inte förberett dig tillräckligt eller att du inte lärt dig spelet ännu. Du underskattar slumpens betydelse i spelet.

Du spelar mer än vad du vill berätta för dina familj och/eller dina vänner.

Du börjar ljuga eller berättar bara ”halva sanningar” för dina närmaste.

Du prioriterar spelet före din familj, vänner, arbete. Du har svårt att avstå från att se spelprogram på TV, ett bingobesök eller liknande.



Min lillebror har blivit spelberoende, för de tydligaste punkterna som passar in på honom har jag fyllt i med tjock text.. ja ni ser ju bara!
Han spelar Call of Duty,  Black ops

Haha och när jag läser upp allt så säger han bara
att jag är cp medan mamma och jag garvar åt att han blir så ägd att
punkterna stämmer!! :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0